وکیل دیوان عدالت اداری در اهواز کیست؟

آدرس اهواز-گلستان-خيابان فروردين بین خیابان آذرودی مجتمع رتاج طبقه۴واحد۱۲ پنجاه متری بانک ملی-جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی 

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰

وظایف دیوان اساسی برابر با قانون اساسی و قانون های عادی. به دو وظیفه اصلی تقسیم بندی می‌شود.دسته اول رسیدگی به شکایت ها و ظلم ها و اعتراض های وارده به شهروندان از سوی مامورین سازمان های دولتی ، از طریق تصویب آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق مردم. به همین سبب دیوان عدالت اداری مرجعی است. که رأی های صادره در مراجع شبه قضایی (لیست آنها در ادامه ذکر شده است)نظارت و به اعتراض و شکایت مردم در این خصوص رسیدگی و نظر می دهد. این مراجع عبارتند از: هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما هیئت بازرسی و کمیسیون‌های مالیاتی،کمیسیون.ماده ۱۰۰قانون  شهرداری،کمیسیون ماده ۵۶ حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و منابع طبیعی.دومین علت و هدف وجودی تشکیل دیوان عدالت اداری ایجاد وحدت رویه قضائی است. به منظور شکایت. از آیین نامه ها و مصوبات دولتی.هر فرد  چنانچه تصورنماید این گونه آیین نامه ها و مصوبات دولتی مخالف صریح قانون است. از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری تقاضای ابطال این گونه مصوبه ها را بنماید.

وکیل دیوان عدالت اداری تهران

پس از آنکه شکایت به ثبت رسید به یکی از  شعب دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود. و تبادل لوایح با طرف دعوا صورت می‌گیرد به طوری که نسخه ای از شکایت. برای طرف مقابل ارسال می شود و شعبه دیوان از او می‌خواهد به شکایت پاسخ بدهد. و پس از وصول لایحه پاسخ،چنانچه شکایت صحیح. و مطابق قانون تشخیص داده شود،حکم به ابطال آن بخشنامه یا آیین نامه داده خواهد شد.از طرفی چنانچه که دولت از حدود وظایف خود تجاوز نماید.و در اجرای وظایف خود باعث تضییع حقوق اشخاص بشود. این امر در دیوان عدالت اداری قابل شکایت و رسیدگی است.

وکیل دیوان عدالت اداری اصفهان

در صورتیکه موضوع در مراجع شبه قضایی مطرح. و پس انجام مراحل قانونی با صدور رای قطعی. در ماهيت مختومه شده باشد،پس از آن دیوان عدالت اداری اجازه ورود.و رسیدگی را خواهد داشت.مثلا شخص کارگر علیه کارفرما یا شکایت آرای هیات های تشخیص اداره کار. بدلیل اینکه رای قطعی و نهایی صادر نشده قابل اعتراض. در دیوان عدالت اداری نیستند و پس از صدور رای قطعی. از سوی هیات حل اختلاف ظرف ۳ ماه از سوی ایرانیان مقیم کشور. یا ظرف ۶ ماه از سوی ایرانیان مقیم خارج کشور قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری هستند.

وکیل اهواز کیانپارس کدام است؟

وکیل دیوان عدالت اداری خوزستان

براساس ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری مصوب. سال ۱۳۸۵ صلاحیت و حدود اختیارات دیوان عبارتند از:

۱-رسیدگی به شکواییه ها و ظلم ها و اعتراضات و اجرای وظایف، تصمیمات و اعمال.ارگانها و سازمانهای دولتی و موسسات وابسته به آنها  از سوی مردم و اشخاص حقوقی

۲-ابطال آیین ها و‌مصوبات خلاف قانون

۳-رسیدگی به اعتراضات. و شکایت مردم از رای های مراجع شبه قضایی مثل اداره کار

۴-رسیدگی به شکایت قضات. و مشمولین استخدام کشوری و لشگری از حیث تضییع حقوق استخدامی.

وکیل دیوان عدالت اداری در اهواز

از لحاظ ساختاری دیوان عدالت اداری. شامل شعب بدوی و شعب تجديد نظر است.لازم به ذکر است که نحوه شکایت در دیوان عدالت اداری. از طریق سامانه ساجد به آدرس الکترونیکی. https://sajed.divan-edalat.ir/Users/SimpleLogin?ReturnUrl=%2F و.به صورت الکترونیکی  یا با مراجعه به نمایندگان دیوان عدالت اداری مستقر در دادگاه های مراکز استان. و یا همچنین از طریق سامانه ثنا به آدرس الکترونیکی   www.adliran.ir  می توان. نسبت به ثبت دادخواست و یا درخواست ابطال مصوبات غیرقانونی اقدام نمود.

قویترین وکیل حقوقی در اهواز

وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزیموسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی تحت مدیریت. وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی. عضو کانون وکلای دادگستری از طریق دپارتمان تخصصی. و حقوقی متشکل از وکلای مجرب و کارکشته و اساتید دانشگاه و همچنین به کارگیری قضات بازنشسته. که به شغل وکالت مشغول هستند قادر هستیم. تا با معرفی بهترین وکلای مد نظر شما عزیزان بهترین خدمات حقوقی  ارائه نماییم.جهت انتخاب .وکیل دیوان عدالت اداری اهواز.با ما در تماس باشید.
  ۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱
آدرس:اهواز-گلستان-اهواز-گلستان-خیابان فروردین.بین خیابان آذر و خیابان دی-مجتمع رتاج طبقه۴واحد۱۲ جنب بانک شهر.و مسکن. دفتر وکالت مصطفی فیروزی