وکیل مشروبات الکی اهواز کیست؟ برای پاسخ به این سوال با ما در ادامه مطالب همراه و همیار باشید.

با توجه به آمار بسیار بالای شرب خمر در کشور به ویژه شهرستان اهواز و حتی اخبار ضد و نقیض مبنی بر کور شدن تعداد زیادی از همشهریان در راستای مصرف مشروبات الکلی غیر مجاز پس بسیار اهمیت دارد که در خصوص چرایی و چگونگی این جرائم و بررسی نحوه پیدا نمودن وکیل مشروبات الکلی در استان خوزستان و شهر اهواز با ما همراه باشید.

بانفوذترین وکیل کیفری در اهواز کیست?

کاردستی این ذهنیت را داشته باشیم که همواره نیاز نیست به صورت حضوری از بیانات و تجربیات یک وکیل ارزشمند دادگستری بحر جز بلکه می توان از طریق مشاوره تلفنی و تماس تلفنی با ایشان خواسته خود را بیان نموده و نسبت به رزرو مشاوره تلفنی اقدام نمایید.

مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی چقدر است؟

در ابتدا باید بدانیم که یکی از آمار های زیاد تشکیل پرونده ها در دادگاه های کیفری که منجر به حبس و جزای نقدی میشود مربوط اسب به پرونده خریداران و مسگران مشروبات الکلی که در ادامه می خواهیم در باب مجازات ابتیاع مشروبات الکلی با شما عزیزان صحبت کنیم.

در بسیاری از موارد نحوه کشف شرب خمر و مصرف مشروبات الکلی از طریق تست الکل از که از طریق تنفس در دستگاه الکل سنج صورت میگیرد. پس همواره باید مد نظر داشت که در صورت مصرف مشروبات الکلی حتی الامکان در مکان ها و اجتماع های شلوغ به ویژه کردن از انجام رانندگی خودرو پرهیز نمایید.

اگر شخصی در هنگام رانندگی مست باشد خودروی چون و مدت سه هفته توقیف شده و جریمه ۴۰۰ هزار تومانی برای وی صادر و همچنین ممکن است گواهینامه رانندگی ایشان ضبط شود.

مجازات خوردن الکل

مشروبات الکلی یکی از نمونه کالاهای ممنوعه در کشور است که در قوانین مبارزه قاچاق کالا و ارز به آن اشاره شده است.

بایستی گفت که خرید و فروش مشروبات الکلی تولید شده در کشورهای خارجی قاچاق و جرم به شمار می‌آید و معمولاً در صلاحیت دادگاه انقلاب تحت رسیدگی و صدور حکم پرونده تشکیل می شود.

از طرفی وقتی که مشروبات الکلی  تولید داخل کشور باشد از نوع مشروبات دست ساز به حساب آمده و در صلاحیت دادگاه کیفری دو است و به مراتب مجازات کمتری نسبت به مشروبات الکلی خارجی دارد.

بر اساس ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ مشروبات الکلی را درست کند یا بخرد یا به فروش برساند یا در معرض فروش بگذارد یا حمل و نگهداری کند یا در اختیار دیگران قرار دهد نذر چشمات تا یک سال زندان و تا ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی پنج برابر ارزش تقریبی مشروبات مکشوفه محکوم میشود.

مجازات مشروبات الکلی خارجی

برابر با ماده ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره های ذیل آن هر شخصی که مرتکب قاچاق کالای ممنوع شود و یا کالای ممنوع راه نگهداری یا هم یا به فروش برساند طبق مواد ۲۳ و ۲۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات می شود که عبارت است از:

  • چنانچه ارزش کالایی که کشف شده تا یک میلیون تومان باشد مرتکب به جریمه نقدی دو تا سه ارزش آن کالا محکوم می شود.
  • چنانچه ارزش کالا از یک میلیون تا ۱۰ میلیون تومان باشد جریمه نقدی ۳ تا ۵ برابر آن کالا در نظر گرفته می شود.
  • اگر ارزش کالا از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد زندان از شش ماه تا دو سال و جریمه ۵ تا ۷ برابر ارزش گمرکی آن مشروبات الکلی معروف برای مرتکب در نظر گرفته می شود.
  • اگر ارزش کالا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد مرتکب به زندان از دو تا پنج سال محکوم و به جریمه نقدی از ۷ تا ۱۰ برابر ارزش قیمت گذاری شده توسط کارشناس سازمان امور گمرک محکوم می شود.

✅ تمام پول ها و ثروتی که ناشی از قاچاق کالاهای ممنوع بوده به نفع دولت ضبط میشود.

✔ تمام ابزار و وسایلی که در جهت ساخت کالای ممنوعه به خاطر قاچاق یا آسان نمودن ارتکاب اینگونه جرایم مورد استفاده قرار میگیره از قبیل خودروهای حمل اجناس قاچاق نیز به نفع دولت ضبط میشود.

آیا نگهداری شیشه خالی مشروبات الکلی جرم به حساب می آید؟

نگهداری شیشه خالی مشروبات الکلی به خودی خود جرم محسوب نمی شود اما ممکن است اماره و ادله مبنی بر قاچاق یا مصرف مشروبات الکلی توسط مقامات قضایی و مراجع انتظامی در نظر گرفته شود به طور حساس و دقیق نسبت به بررسی موضوع و کشف واقعیت اقدام کنند.

جالب است بدانید در حالی که شیشه خالی مشروبات الکلی جرم نیست اما طبق ماده ۲۰ قانون مبارزه با مواد مخدر موارد استعمال مواد مخدر مثل پایپ یا وافور حتی اگر هیچ گونه موادی در کنار آن کشف نشود جرم و مجازات در پی دارد.

مجازات حمل و نگهداری الکل توسط کارمندان دولت

اگر هریک از کارمندان دولتی و شرکت‌های دولتی یا هرگونه موسسه ای که زیر نظر نهاد های دولتی یا وابسته به دولت باشد مانند شوراها و شهرداری‌ها نهادهای انقلابی و به طور کلی تمامی قوای سه گانه و هر یک از اعضای نیروهای مسلح و مأموران به خدمت علاوه بر مجازات هایی که برای افراد عادی در نظر گرفته شده است به انفصال موقت حداقل یک سال و حداکثر تا ۵ سال از هرگونه خدمات استخدام در دستگاه های دولتی محکوم خواهد شد.

کدام دادگاه میتواند به جرم مشروبات الکلی رسیدگی کند

به طور کلی مشروبات الکلی از نظر نوع مشروبات به مشروبات داخلی و دستساز و مشروبات خارجی و قاچاق تقسیم بندی می شوند.

مشروباتی که در داخل کشور ساخته می‌شوند و دست ساز هستند در دادگاه عمومی(دادگاه کیفری دو)محل وقوع جرم رسیدگی می‌شوند.

مشروبات که در کشورهای دیگر تهیه و تولید می شود از طریق مرز وارد کشور می‌شوند در زمره کالاهای ممنوعه و قاچاق قرار گرفته و در دادگاه انقلاب اسلامی محل وقوع جرم رسیدگی و منجر به صدور حکم خواهد شد.

وکیل مشروبات الکی اهواز

به دلیل اهمیت و حساسیت جرایم قاچاق مشروبات الکلی و همچنین حمل و نگهداری اینگونه جرایم  وجود یک وکیل حرفه‌ای و کارکشته که بتواند با دفاع حقوقی شایسته و محکم از حقوق موکل در تمامی زمینه ها در جهت برائت یا تخفیف یا تعلیق مجازات اقدامات قانونی را صورت دهد بسیار مهم و اثرگذار است.

بنابراین توصیه می‌شود که برای انتخاب بهترین وکیل مشروبات الکلی اهواز که با اعطای وکالت به ایشان از تمامی فنون و دانش تخصصی وی بهره خواهید برد.

یک وکیل کیفری که در زمینه مشروبات الکلی پرونده های مختلفی را برعهده گرفته می تواند از طریق بهترین راه قانونی و انتخاب بهترین دفاع ممکن از حقوق شما به بهترین نحو ممکن دفاع شایسته کند.

پیج‌اینستاگرام وکیل مشروبات الکی اهواز:

https://www.instagram.com/p/CbqJ8-BMZBd/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

آدرس وشماره تماس وکیل پایه یک دادگستری در اهواز

ما در مجموعه موسسه حقوقی و داوری دادفران حامی افتخار این را داریم که با استفاده از کادری مجرب و کارکشته از مجموعه تخصصی وکلای پایه یک دادگستری که در امور کیفری و حقوقی تجربه بالای علمی و فنی داشته و قدم به قدم از زمان تشکیل پرونده تا انتهای شیرین آن با شما در تمامی مراحل رسیدگی خواهند بود.

از منظر ما مباحث مالی در آخر وجود داشته و مهم تلاش و پیگیری ما در جهت احقاق حقوق شما و رعایت عدالت و انصاف در برابر شماست. کافیست با شماره تماس زیر جهت انجام مباحثه تلفنی با وکیل به صورت مستقیم و همچنین انجام اقدامات مقدماتی در جهت مشاوره حضوری یا تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری یا انتخاب بهترین وکیل در جهت رعایت منافع شما با ما در تماس باشید.

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰

آدرس:اهواز-گلستان-خیابان فروردین-بین خیابان آذر و دي-مجتمع رتاج طبقه ۴واحد۱۲ .جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی

بهترین وکیل قاچاق کالا ارز