برای دستیابی به شماره تلفن وکیل سلاح و مهمات خوزستان با شماره تماس ۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱ تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت برای مسائل و ابهامات و سوالات حقوقی خود جهت رزرو ملاقات  حضوری یا تلفنی یا انتخاب وکیل از موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی، از خدمات ارزنده حقوقی موسسه ما بهره مند شوید.

تعریف قانونی سلاح و مهمات

برابر با قوانین و مقررات مطروحه در کشور حفاظت از جان و مال و ناموس افراد برعهده ضابطین دادگستری و به ویژه ضابطین عام دادگستری مجموعه نیروی انتظامی است.

در بسیاری از کشورهای جهان اول و پیشرفته حمل سلاح گرم بر اساس درجه بندی و دریافت مجوز حمل و نگهداری هیچ گونه مشکلی نداشته و قانونی به شمار می آید.

اما در کشور ایران بر اساس قوانین و مقررات صرفاً حمل و نگهداری سلاح شکاری به منظور شکار و همچنین سلاح نیمه خودکار برنو از طریق مراجع ذیربط با دریافت مجوز حمل ۵ ساله قابل دریافت و حمل و نگهداری به صورت قانونی است.

به طور کلی حمل و نگهداری بدون مجوز سایر سلاح ها همچون انواع کلت های کمری،سلاح‌های گرم خودکار همچون کلاشینکف، ژ۳،یوزی ،ام پی فایو و…..ممنوع بوده و دارای مجازات بسیار سنگین است.

نکته مهم) حمل و نگهداری سلاح های گرم و مهمات آنها بر اساس جدول انبوه آیین‌نامه مربوطه از تعداد مذکور در آیین نامه و جدول بالاتر رود مجازات بسیار سنگین تر و درجه۳ شامل ده تا پانزده سال حبس و زندان در پی خواهد داشت.

وکیل اهواز گلستان کجاست؟

تعریف سلاح گرم

سلاح گرم به اسلحه های گفته می شود که هنگام  بکارگیری و استفاده از آن شعله،صوت و حرارت و گرمای زیادی تولید می شود که این فرایند با قدرت تخریب و انهدام زیادی همراه بوده و چنانچه گلوله ناشی از آن به اندام افراد و موجودات زنده اصابت کند سبب خونریزی و جراحات بسیار شدید می گردد. به بیان دیگر تمامی فعل و انفعالات و قدرت تخریب و آسیب ناشی از سلاح گرم به واسطه سوختن باروت است.

معنا و مفهوم جرم حمل و نگهداری اسلحه گرم و مهمات آنها

همانگونه که در مطالب بالا به توصیف جرم حمل و نگهداری سلاح و مهمات اشاره شد به صورت کلی می توان بیان نمود هرگونه استفاده و بکارگیری و حمل و نگهداری سلاح گرم به صورت غیرمجاز و فاقد مجوز های قانونی جرم بوده و مجازات زندان در پی خواهد داشت.

در قانون مجازات اسلامی هر فردی که در اماکن عمومی به منظور ایجاد رعب و وحشت و هراس یا سوء قصد بر روی مردم سلاح بکشد محارب محسوب شده و مجازات های سختی همچون اعدام یا قطع دست و پا یا تبعید برای مرتکب در پی دارد.

در تعریف محاربه می توان گفت: محاربه یعنی کشیدن سلاح به قصد جان مال یا ناموس مردم یا ترساندن آنهاست به صورتی که سبب ناامنی گسترده‌ای در جامعه شود.

در ادامه طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ هرشخصی که به انگیزه فردی به طرف یک یا چند نفر مشخص شده،سلاح بگیرد و این اقدام جنبه عمومی نداشته باشد یا بدلیل ناتوانی و عوامل دیگر نتواند موجب سلب امنیت گسترده شود ،محارب محسوب نمی‌شود.

مجازات حمل و‌نگهداری سلاح و مهمات گرم

بر اساس قانون مجازات قاچاق  سلاح و مهمات مصوب سال ۱۳۹۰ بسته به نوع سلاح گرم و عملکرد آن طبق لیست زیر مجازات در نظر گرفته شده و متاسفانه مشمول قانون کاهش مجازات های تعزیری مصوب سال ۱۳۹۹ نمی شود و در اینگونه پرونده‌ها  وکیل سلاح و‌مهمات خوزستان ابتدا باید د  صورت وجود قرائن و امارات موجود در پرونده برای تبرئه و اثبات بی گناهی متهم گام بردارد و در صورتیکه اقرار به حمل و نگهداری در پرونده وجود داشته باشد یا هرگونه ادله محکمی مبنی بر محکومیت متهم یا موکل؛برای اتخاذ و دریافت تخفیف یا تعلیق مجازات سعی و تلاش خواهد نمود.

البته‌ که داشتن سابقه کیفری و نحوه نگارش گزارشات اولیه مامورین کاشف و متن اوراق و بازجویی های متهم و همچنین تحقیقات محلی در خصوص وضعیت خانوادگی و اجتماعی و اخلاقی متهم،در تعیین روش دفاع وکیل حرفه ای بسیار تعیین کننده و اثر گذار است.

بهترین وکیل در اهواز

لیست مجازاتهای سلاح و مهمات به تفکیک نوع اسلحه مکشوفه

 

  1. سلاح گرم خودکار،قطعات موثر(گلنگدن یا آلات متحرکه) و مهمات آنها(فشنگ )از ۲ تا ۵ سال حبس مثل کلت کمری یا کلاشینکف و ژ۳
  2. سلاح گرم غیرخودکار،قطعات موثر یا مهمات آنها از ۶ماه تا ۲سال یا جریمه از ۲ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان مثل برنو یا سلاح ساچمه زنی شکاری
  3. سلاح‌گرم سنگین یا نیمه سنگین، قطعات موثر یا مهمات آنها از ۵تا‌۱۰‌سال زندان مثل توپ و تانک و آرپی جی

نکته*منظور از سلاح گرم خودکار: سلاحی است که با یکبار فشار دادن ماشه بصورت اتوماتیک مسلح شده و نیاز نیست که بصورت دستی مسلح شود مگر اینکه گلوله تمام شده و جهت تعویض خشاب و گلوله گذاری جدید فقط برای شلیک‌گلوله اول بصورت دستی مسلح شده و تا پایان تیراندازی نیازی به کشیدن گلگدن نیست.

سلاح گرم نیمه خودکار:سلاحی است که پس‌از هربار تیراندازی بایستی به صورت دستی گلنگدن کشیده شود تا مجددا مسلح گردد.معمولا اسلحه های ساچمه زنی شکاری یا برنو از این نوع سلاح هستند.

اصول و قواعد حمل و نگهداری سلاح دارای مجوز قانونی

یکی از موارد مهم و حساس در خصوص اسلحه های دارای مجوز،توجه و اهتمام نسبت به تمدید به موقع مجوز قانونی اینگونه اسلحه ها است چرا که در صورت انقضای مهلت مجوز،دارنده سلاح بمدت سه ماه مهلت تمدید مجوز حمل و نگهداری اسلحه و مهمات دارد و چنانچه پس از گذشت سه ماه یا بیشتراز انقضای مهلت مجوز گذشته باشد و اسلحه توسط ضابطین دادگستری کشف شود علاوه بر اینکه غیرمجاز تلقی شده و به نفع دولت ضبط خواهد شد،مجازات به ميزان یک تا دو میلیون تومان نیز جزای نقدی در نظر گرفته خواهد شد.

✅✅چنانچه از اسلحه های دارای مجوز در هرگونه اعمال مجرمانه نظیر نزاع و درگیری یا اخلال در نظم عمومی یا تهدید و ارعاب و قدرت نمایی استفاده شود،مرتکب علاوه بر مجازات هریک از اعمال مجرمانه فوق،در صورت کشف سلاح و مهمات به نفع دولت ضبط شده و مجوز قانونی آن ابطال خواهد شد.

آدرس و مشخصات وکیل سلاح و مهمات خوزستان

موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی تحت مدیریت وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی عضو کانون وکلای دادگستری این‌افتخار را داشته که از طریق تشکیل کارگروهی از وکلای کارکشته و مجرب در سطح استان خوزستان،بتواند با استفاده از امکانات و تجربیات بسیار ارزنده اعضای موسسهطبه بهترین عملکرد و راندمان مدنظر شما عزیزان دست یابد.شما با مراجعه به دفتر موسسه و بیان مطالب و شرایط و شرح حال پرونده یا موضوعات و مشکلات حقوقی یا کیفری،بسته به نوع خواسته و انتظارات خود می توانید با یاری و همفکری  رئیس هیات مدیره موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی (وکیل پایه یک دادگستری آقای  مصطفی فیروزی) به قویترین وکیل در حوزه کاری خود دسترسی پیدا کنید. پیشنهاد ما حتی الامکان حضور و مشاوره چهره به چهره با رئیس هیات مدیره موسسه است اما برای عزیزانی که‌قادر به‌حضور نیستند یا از دیگر شهرستان ها تماس تلفنی برقرار نموده اند‌،وقت‌مشاوره تلفنی رزرو خواهد شد.بدیهی است‌که رزرو وقت مشاوره مستلزم پرداخت هزینه است.

آدرس:اهواز-گلستان-خیابان فروردین-بین خیابان آذر و دي-مجتمع رتاج طبقه ۴واحد ۱۲.جنب بانک شهر و مسکن

شماره تماس

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱
۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰

آدرس گوگل مپ

موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی

‏‪https://maps.google.com/?cid=15905751579875586088&entry=gps