بهترین وکیل مطالبه مهریه در اهواز کیست؟ برای جواب این سوال از شما عزیزان دعوت می شود که با ما در ادامه مطالب همراه باشید.

به طور کلی مهریه عبارت است؛ از مال و اموالی که از سوی شوهر مقارن با قرائت و خواندن صیغه عقد ازدواج متعهد به پرداخت آن به همسرش می شود. به طوری که زوج موظف است، هر زمان که همسرش مهریه را مطالبه نمود بدون هیچ گونه شک و تردید آن را پرداخت کند.

همین که صیغه عقد دائم یا موقت منعقد شد. زوجه مالک میشود می‌تواند هرگونه دخل و تصرفی که دلش بخواهد در آن انجام دهد.

در بسیاری از موارد دیده شده که در عقد دائم مهریه مال نامعلوم و مجهول است و یا به طور کلی در زمان عقد برده نمی شود. این بدان معنا نیست که زوج وظیفه پرداخت مهریه را ندارد. بلکه موظف است به پرداخت مهرالمثل که از سوی دادگاه برای زوج تعیین میشود. به طور عامیانه می‌توان گفت مهرالمثل، همان مهریه ای است که برای اقوام نزدیک زوجه مانند مادر و خواهران و… در نظر گرفته شده است.

✅ البته در عقد موقت یا ازدواج موقت اگر هیچ اسمی از از مهریه برده نشود یا شرطی وجود داشته باشد. که زوج مهریه را پرداخت نکند این موجب باطل شدن عقد نکاح موقت است.

 

وکیل طلاق توافقی در اهواز

گونه های مختلف مهریه کدامند؟

  1. مهرالمسمی: هرگونه مال و اموال مشخص و معین که طرفین(زوج و شوهر) بر روی آن توافق می کنند مهرالمسمی نامیده می شود.و اگر صیغه طلاق قبل از نزدیکی قرائت شود زن میتواند نصف آن را دریافت کند.
  2. مهرالمتعه: زمانی که مهری خاصی برای زن در نظر گرفته نشده و زن قبل از روابط زناشویی و نزدیکی طلاق میگیرد‌.از سوی دادگاه برای ایشان مهرالمتعه در نظر می گیرند.
  3. مهرالمثل: هر زمان که بر مال و اموال مشخصی به عنوان مهریه توافق نشود و در عقدنامه هیچ مهریه ذکر نشود یا مهریه مجهول و نامشخص باشد.از سوی دادگاه و کارشناس رسمی دادگستری مطابق با وضعیت خانوادگی زوجه و به ویژه میزان محلی مادر و خواهر و زن برادرانش مهرالمثل در نظر گرفته می شود.

روش های مختلف مطالبه مهریه کدامند؟

به طور کلی از دو راه می‌توان نسبت به انجام مطالبه مهریه درخواست نمود.

  • از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی

تقریباً یک سال و نیم است که دادگاه های خانواده بدون (گواهی دایره اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد و املاک مبنی بر عدم پیدا شدن مال و اموال به منظور توقیف مهریه)از پذیرش دادخواست جلوگیری می نمایند. و زوجه را به منظور دریافت مهریه بدون دبه دایره اجرای ثبت اسناد رسمی ارجاع می دهند.

این رویه بر اساس بند ب ماده ۱۱۳ قانون ششم توسعه اجرایی شده است. زوجه مکلف است.در هرحال حتماً به اجرای ثبت اسناد رسمی مراجعه نمایند و اگر اموالی از زوج  پیدا نشد در دادگاه خانواده نسبت به ثبت دادخواست مطالبه مهریه اقدام نماید.

✅✅رویه عملی انجام مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی بدین صورت است که زوجه با در دست داشتن عقدنامه و کارت ملی و شناسنامه به دفترخانه ازدواج و طلاق محل وقوع صیغه طلاق مراجعه نموده. و طی درخواست و تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه های قانونی نسبت به صدور اجرائیه.و ابلاغ آن به زوج به منظور پرداخت مهریه به مدت ۱۰ روز اقدامات لازم را صورت می دهند.

چنانچه زوجه ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اجراییه سردفتر نسبت به پرداخت تمام و کمال مهریه اقدام نمود. که پرونده مختومه میشود در غیر این صورت پرونده با درخواست زوجه به دایره اجرای اسناد رسمی که در شهر اهواز به آدرس: سه راه باهنر،بلوار دعبل خزاعی ،پشت دادگاه باهنر واقع شده است،ارجاع و رسیدگی می شود.

پس از ثبت پرونده در دایره اجرای اسناد رسمی زوجه یا بهترین وکیل مطالبه مهریه در اهواز اقدام. به پیگیری پرونده نموده و از تمامی بانکها،اداره راهنمایی و رانندگی،اداره ثبت اسناد و املاک استعلامات لازم را برای شناسایی و توقیف اموال زوج به میزان مهریه صورت می دهند‌‌.چنانچه اموالی پیدا نشد نسبت به مختومه نمودن پرونده و دریافت گواهی مربوطه اقدام می نمایند.

  • مطالبه مهریه در دادگاه خانواده

زوجه یا وکیل دادگستری منصوب شده از جانب وی در دادگاه خانواده از طریق تنظیم دادخواست حقوقی و تامین خواسته میتوان نسبت به توقیف اموال زوج اقدام نمود.

نحوه پرداخت مهریه در قانون

مهریه عندالمطالبه:

در بسیار زیادی از موارد نحوه پرداخت مهریه در عقدنامه و سند ازدواج به صورت عندالمطالبه تعیین و مشخص شده است. عندالمطالبه  به این معناست که زن هر زمان از شوهرش مهریه را به طلبت شوهر موظف است.بدون هیچ گونه چون و چرایی مهریه را پرداخت کند. در صورتی که میزان مهریه به حدی بود که شوهر توانایی پرداخت یکجای  مهریه را نداشت.بایستی دادخواست اعسار از پرداخت مهریه بدهد و نحوه پرداخت توسط دادگاه قسط بندی خواهد شد.

مهریه عندالاستطاعه:

این نوع از نحوه پرداخت معمولاً توسط شوهرانی که نمی خواهند به صورت یکجا و پس از مطالبه زن مهریه را پرداخت کنند.

بدین صورت که مرد شهر نموده است هر زمان که اوضاع مالی و روبه راه بود و مال و اموال کافی را جهت پرداخت در اختیار داشت می تواند مهریه را پرداخت کند. در در صورتی که زوج علیرغم وجود تمکن مالی از پرداخت مهریه عندالاستطاعه امتناع نمود.این حالت خانم یا زوجه بایستی توسط دادگاه اثبات کند.که همسرش توانایی پرداخت مهریه را دارد و اموال زیادی در اختیار دارد.

پیج اینستاگرام وکیل مهریه در اهواز:

https://www.instagram.com/p/CQyeYSEsrji/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

ما برای شما عزیزان در مجموعه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی تحت مدیریت وکیل پایه یک دادگستری پیشنهاد بهترین وکیل مطالبه مهریه دراهواز به منظور تسریع در امور و اثبات ثروتمندی زوج پیشنهاد می دهیم.کافیست با شماره تماس ما ارتباط تلفنی برقرار نموده و بصورت مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری مکالمه نمایید

ما برای شما عزیزان در مجموعه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی تحت مدیریت وکیل پایه یک دادگستری پیشنهاد بهترین وکیل مطالبه مهریه دراهواز به منظور تسریع در امور و اثبات ثروتمندی زوج پیشنهاد می دهیم.کافیست با شماره تماس ما ارتباط تلفنی برقرار نموده و بصورت مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری مکالمه نمایید.

www.vakilfirouzi.ir

بهترین وکیل مطالبه مهریه در اهواز کیست؟

با توجه به تخصصی بودن مطالبه مهریه و روند رسیدگی آن و از طرف دیگر وجود افراد بسیار زیادی از مردان به خاطر عدم پرداخت مهریه در زندان های کشور پیشنهاد می دهیم. که از طریق وکیل پایه یک دادگستری که در امور حقوقی و خانواده بسیار متخصص و فنی است. نسبت به پیگیری امور و تشکیل پرونده در محاکم قضایی و شبه قضایی اقدامات لازم را انجام دهید.

در همین راستا موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی افتخار دارد.که با معرفی طیفی از وکلای برجسته و فنی اقدام به بهترین راندمان و عملکرد ممکن در زمینه پرونده های. مطالبه مهریه در سطح شهر اهواز و همچنین در کل استان خوزستان با توسل به تجربه و تخصص و قانون گرایی و پیگیری های مکرر و توانمند آمار چشمگیری را از نتیجه گیری های مثبت ارائه دهد.

هدف ما در درجه اول حمایت و پشتیبانی قانونی و همه جانبه شما عزیزان بوده.و در وهله دوم اجرای عدالت قضایی و احقاق حقوق فردی و اجتماعی شما عزیزان است.

به منظور بهره گیری از تجربیات و انجام مشاوره تخصصی و فنی با وکیل پایه یک دادگستری.از طریق شماره تماس های زیر اقدام نسبت به انجام تعیین وقت مشاوره حضوری و تلفنی اقدامات لازم را صورت دهید.

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰

آدرس: اهواز-گلستان-خیابان فروردین-بین خیابان آذر و دي-مجتمع رتاج طبقه ۴واحد  ۱۲.جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی

قویترین وکیل مطالبه نفقه اهواز