امروز می‌خواهیم در خصوص نفقه و مواد قانونی آن و علل و عوامل وجودی پرداخت نفقه. از منظر .قویترین وکیل مطالبه نفقه. سخن بگوییم. ابتدا بایستی بدانیم که دعاوی خانوادگی در دادگاه خانواده در شهرستان های. مرکز استان مثل شهر اهواز برگزار می گردد اما در شهرستان های کوچک دعاوی خانواده زیر نظر دادگاه حقوقی آن شهرستان است.

مشاوره رایگان تلفنی بهترین وکیل خانواده در اهواز

 

وکیل نفقه مشهد

یکی از موضوعات و اصلی ترین مسائل حقوق خانواده مربوط می‌شود به مبحث مطالبه نفقه. از سوی افراد واجب النفقه که این موضوع می تواند تحت مدیریت قویترین وکیل مطالبه نفقه اهواز با داشتن و بررسی شرایط قانونی. در بهترین مرحله ممکن در مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی مطرح و مطالبه شود.

https://vakilfirouzi.ir/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%b7%d9%84%d8%a7%d9%82-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%81%d9%82%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2/

وکیل نفقه فرزند

اینک می پردازم به مواد قانونی و پرداخت توضیحات تکمیلی در خصوص نفقه. بر اساس ماده ۱۱۰۶ قانون مدنی در عقد دائم پرداخت نفقه زن بر عهده شوهرش می باشد.و بر اساس ماده ۱۱۱۳ قانون مدنی در ازدواج موقت زن حق گرفتن نفقه ندارد مگر اینکه در هنگام عقد نکاح این موضوع مطرح شده. و از سوی زن و شوهر شرط شده باشد. یا قصد و نیت زن و شوهر هنگام عقد ازدواج موقت بر این بوده. که شوهر تمامی حقوق زن را پرداخت کند.

وکیل نفقه اصفهان

بر اساس ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی. نفقه عبارت است از تمامی نیازهای معقول و عرفی و متناسب زوجه از قبیل داشتن منزل داشتن .لباس مناسب، تهیه غذای مناسب،  وسایل منزل،و پرداخت هزینه های درمانی و پزشکی. از طرفی اگر زن به واسطه بیماری نتواند کارهای منزل و خودش. را انجام دهد نفقه شامل گرفتن کدبانو در منزل برای وی است. البته این موارد که در بالا ذکر شد قطعی و حتمی نیستند و بایستی. شوهر تمام نیازهای معقول و عرفی زنش را با حفظ شئون زن برآورده نماید.

وکیل برای نفقه

در خصوص هزینه های درمانی. و پزشکی که جز نفقه است عنوان هزینه های پزشکی به صورت متعارف و معقول می باشد و اگر زن دچار بیماری صعب العلاج. یا بیماری خاصی شده باشد که هزینه های آن بسیار زیاد است پرداخت این گونه هزینه ها بر شوهر واجب نیست و بیشتر در این. موارد قاضی رسیدگی کننده پرونده مطالبه نفقه با بهره‌گیری از .قویترین وکیل مطالبه نفقه اهواز. نسبت به  صدور رای قضایی. متناسب با شرایط و اوضاع و احوال پرونده اقدام می‌نماید.

نفقه وکیل تاپ

بر اساس ماده ۱۱۰۸ قانون مدنی. هرگاه زنی علت شروع به امتناع از وظایف زنانگی نماید و در واقع تمکین انجام ندهد مستحق حق خود که همان نفقه است نخواهد بود. البته این موضوع در دوران عقد متفاوت است و چنانچه بین زن و مرد در دوران عقد عمل جنسی و زناشویی صورت نگرفته باشد زن دارای حق حبس است بدین صورت که بر اساس ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی زن تا تمام مهریه را دریافت نکند حتی اگر. مهریه توسط دادگاه به صورت اقساط درآمده باشد می تواند از انجام وظایف زنانگی خویش در مقابل شوهر امتناع نماید. و این امر موجب از بین رفتن حق نفقه زن نمی باشد.

شماره وکیل نفقه

نکته بعدی در خصوص این است .که میزان نفقه زن و ملاک و معیارهای تعیین نفقه زن چقدر است؟ بر اساس ماده ۱۱۱۵ قانون مدنی اگر زوجه بتواند اثبات به نماید. که انجام زندگی مشترک او با زوج باعث به وجود آمدن ضرر مالی یا حیثیتی یا ضرر جانی می شود دادگاه او را از انجام وظایف. زنانگی در برابر همسرش معاف خواهد نمود. از طرفی اخیراً دادخواست تهیه منزل مستقل و جدا از سوی زن در مقابل و به طرفیت. همسرش در دادگاههای خانواده پذیرفته نمی شود و زوجه بایستی دادخواست مطالبه نفقه تحت نظارت قویترین وکیل مطالبه نفقه اهواز ارسال نماید. هزینه دقیق محاسبه نفقه هر زن با زن دیگری متفاوت و بر اساس شرایط و شئون و سطح زندگی آنان محاسبه می شود. 

وکیل مطالبه نفقه تهران

ولی به صورت کلی و طبق پرونده هایی که توسط قویترین وکیل مطالبه نفقه اهواز در دادگاه های خانواده منتج به محکومیت شوهر. به پرداخت نفقه گردیده به صورت تقریبی می‌توان عنوان نمود در سال ۱۴۰۰ نفقه زوجه حدوداً. از ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و نفقه فرزند از ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان محاسبه می گردد که این موضوع. هر ساله با توجه به تورم اقتصادی میزان هزینه‌های هر زن کمتر یا بیشتر می شود.

وکیل برای نفقه فرزند

مجموعه موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی. با دپارتمان تخصصی حقوقی و قضایی با گزینش بهترین وکلای پایه یک دادگستری سعی بر آن دارد که بتواند با همکاری با وکلای. درجه یک و عالی و همچنین قضات بازنشسته دادگستری که هم اکنون به کار وکالت دادگستری مشغول هستند بهترین. و ارزنده ترین خدمات ممکن را برای شما عزیزان صورت دهد.

با ما در تماس باشید.   ۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

آدرس موسسه: اهواز، گلستان، بلوار فروردین، مابین خیابان آذر و خیابان دی، جنب بانک مسکن و بانک شهر، مجتمع رتاج، طبقه ۴ واحد ۱۲ ،دفتر وکالت مصطفی فیروزی