وکیل تخلیه مستاجر اهواز کیست؟ یکی از مهمترین مباحث حقوقی که باعث ایجاد استرس و نگرانی در بین افراد جامعه می شود،مبحث اختلافات مابین موجر و مستاجر است.

ارتباط با وکیل انلاین | املاک + طلاق در اهواز

از مدت تقریبی سه سال پیش با ابلاغ مصوبه ستاد کرونا کاما گرفتن دستور تخلیه در شورای حل اختلاف با شیوه های خاص و تخصص علمی و فنی خاصی همراه بوده کاما به صورتی که اگر افراد از تجربه خاص و فنی در محاکم قضایی برخوردار نباشند، بازستادن  دادن ملک از مستاجر سخت و دشوار خواهد بود.

چنانچه در موارد تخلیه ملک یا تمدید اجاره بها دچار مشکلات حقوقی و سردرگمی هستید کافیست از طریق شماره تماس ۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱ یا ۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰ به صورت مستقیم و بدون واسطه وکیل پایه یک دادگستری کاما تماس تلفنی برقرار نموده و نسبت به بیان توضیحات مختصر و رزرو ملاقات حضوری یا تلفنی اقدامات لازم را صورت دهید نقطه تا در اسرع وقت نسبت به انجام خواسته شما و اعلام وکالت در پرونده مطروحه اقدامات حقوقی شایسته و بایسته در موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی در شهرستان اهواز و استان خوزستان صورت گیرد.

شرایط اخذ دستور تخلیه مستاجر چیست؟

به منظور گرفتن دستور تخلیه مستاجر از عین مستاجره و تحویل نمودن ملک به موجر کاما باید اقدامات و شرایطی هنگام انعقاد قرارداد صورت گرفته باشد که عبارتند از:

  1. قرارداد اجاره املاک به صورت کتبی انعقاد و تالیف شده باشد.
  2. در حین نگاشتن قرارداد اجاره املاک مدت زمان شروع و پایان قرارداد اجاره مشخص و تعیین شده باشد.
  3. مدت اجاره ملک منقضی و سپری شده باشد.
  4. حداقل دونفرشاهد ترجیحاً مذکر کاما در ذیل قرارداد امضا یا اثر انگشت داشته باشند.
  5. در قرارداد اجاره املاک میزان اجاره بها و مبلغ قید شده باشد.

شرایط تخلیه ملک در زمان بیماری کرونا چگونه است؟

در زمان بیماری کرونا به دلایل شرایط غیر عادی و اورژانسی حاکم بر جامعه، دولتمردان تصمیم گرفتند چنانچه مستاجر با افزایش اجاره بها به میزان مشخص و مصوب شده با پرداخت آن در مهلت مقرر و انعقاد تمدید قرارداد با موج مشکلی نداشته باشد برای یک سال دیگر با همان شرایط و افزایش اجاره بها بتواند در همان ملک سکونت داشته باشد.

اما اگر مدت قرارداد منقضی شدن مستاجر هیچگونه اقدامی در خصوص افزایش اجاره بها به میزان ۲۰ درصد در شهرستانها یا ۲۵ درصد شهر تهران کاما صورت ندهد بایستی از طریق ارسال اظهارنامه و آمادگی لازم در جهت پرداخت وجه الرهن و استرداد کلید ملک موصوف اقدامات لازم را صورت دهد.

بدیهی است که این اقدامات توسط وکیل تخلیه مستاجر اهواز به راحتی و طبق تجربیات فنی و تخصصی قابل انجام است.

وظایف وکیل تخلیه مستاجر اهواز

بر اساس قانون شوراهای حل اختلاف اختلافات مابین مالک و مستاجر در صلاحیت شورای حل اختلاف محل وقوع ملک است و به همین منظور دستور تخلیه نیز در آنجا بایستی توسط وکیل تخلیه مستاجر اهواز یا مالک رسمی ملک صورت گیرد.

از طرفی بر اساس قانون روابط مالک و مستاجر اجاره نامه بایستی به صورت رسمی در دفتر اسناد رسمی یا به صورت عادی در دو نسخه و حضور دو نفره شاهد که ذیل اجاره نامه را امضا نموده باشند؛منعقد گردد.

گفتنی است چنانچه این گونه شرایط در قرارداد اجاره نامه وجود نداشته باشد شورای حل اختلاف از پذیرش دعوای دستور تخلیه امتنان نموده و ملک یا وکیل رسمی وی بایستی نسبت به طرح دعوای تخلیه ید در دادگاه عمومی حقوقی مدت زمان بسیار طولانی زمان خواهد برد،اقدامات لازم را صورت دهد.

پس از ارسال دادخواست مبنی بر دستور تخلیه کاما مالک باید تمام مبالغی را که به عنوان بدهی یا وجه حرم از مستاجر دریافت نموده به صورت نقدی در صندوق سپرده دادگستری واریز نماید. البته اگر این اقدام توسط وکیل تخلیه مستاجر اهواز صورت بگیر وکیل می ‌تواند نسبت به استمهال زمان بیشتری جهت پرداخت ودیعه به حساب سپرده دادگستری تا هنگام اجرای حکم در اجرای احکام شورای حل اختلاف اقدامات فنی و تخصصی را صورت دهند.

البته مالک یا وکیل وی  می‌توانند از طریق طرح مطالبه اجور معوقه تمامی هزینه های اجاره بها و شارژ و پرداخت قبوض آب و برق و گاز و خسارات وارده به عین مستاجره را از طریق تامین خواسته و انسداد مبلغ ودیعه در حساب سپرده دادگستری صورت دهد.

مزایای اخذ دستور تخلیه نسبت به حکم تخلیه

به منظور انجام مشاوره حقوقی و بیان ویژگی های بسیار خوب دستور تخلیه سرعت بخشی به اقدامات قضایی میتوان   با مراجعه به وکیل تخلیه مستاجر اهواز مراجعه نموده و  از ابتدا تا خاتمه تخلیه توسط قوه قاهره و حضور مامورین در جهت احقاق حقوق موجر در محل واگذار نمود.چنانچه وقت و فرصت کافی جهت انجام امور دارید لیکن از شیوه و انجام اقدامات عملی و حقوقی اطلاع ندارید کافیست با وکیل پایه یک دادگستری تماس برقرار نموده و نسبت به رزرو وقت مشاوره تلفنی یا حضوری اقدام نموده و از ارشادات قضایی وکیل درجه یک بهره مند شده،و در صورت لزوم  از خدنات حقوقی موسسه  حقوقی و  داوری دادفران عدالت حامی شامل : دادخواست و لوایح ایشان در هرمرحله از رسیدگی یا اعلام وکالت سیستمی در پرونده بهرمند شوید.

مراحل تخلیه مستاجر از عین مستاجره عبارت اند از:
  • خواهان دعوای تخلیه یا جانشین وی(وکیل یا وراث قانونی و….)با در اختیار داشتن اصول اسناد و مدارک ابتدا به دفتر خدمات الکترونیک قضایی جهت ارسال اظهارنامه مبنی بر انقضای قرارداد اجاره و آمادگی جهت استرداد ودیعه و وجه الرهن و اعطای مهلت چند روزه به مستاجر اقدام می نماید.
  • در مرحله دوم در صورت عدم اقناع موجر و عدم‌تخلیه مستاجر،مجددا وکیل تخلیه مستاجر اهواز یا موجر نسبت به ثبت دادخواست بدوی مبنی بر تقاضای دستور تخلیه مستاجر در دفتر خدمات الکترونیک قضایی و ارسال به شعبه شورای حل اختلاف محل وقوع ملک اقدام می کنند.
  • پس از دریافت دادخواست در شعبه بدوی شورای حل اختلاف و بررسی صحت اسناد و مدارک و انقضای مهلت اجاره نامه،نسبت به تعیین وقت رسیدگی برای دعوت از مالک(یا وکیل ایشان)و مستاجر برای حضور در شعبه شورای حل اختلاف اقدام نموده و برای ایشان ابلاغیه در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ارسال خواهد شد.
  • در روز تعیین شده چنانچه طرفین حضور یابند بدوا نسبت انجام صلح و سازش و تالیف گزارش اصلاحی در جهت مختومه نمودن پرونده اقدام می شود.در غیر اینصورت اگر مستاجر در املاک مسکونی بتواند با افزایش اجاره بها به میزان ۲۰٪ و تعیین نحوه پرداخت به موجر اقدام نماید،قراردادهای اجاره عادی با داشتن سایر شرایط به مدت یکسال دیگر به صورت اتوماتیک تمدید خواهد شد.
  • اگر مستاجر نتواند مبلغ مازاد بر اجاره را افزایش دهد یا مالک قبلی ملک را انتقال رسمی داده باشد،یا مالک صرفا همین ملک را جهت مصرف شخصی خود یا فرزندان نیاز داشته باشد،قاضی شورا نسبت به صدور قرار دستور تخلیه فوری مستاجر اقدام نموده و پرونده به اجرای احکام حقوقی شورای حل اختلاف ارسال می شود.
  • پس از وصول پرونده در شعبه اجرای احکام،نسبت به ارائه شماره حساب سپرده دادگستری جهت واريز مبلغ ودیعه(وجه الرهن)به مالک یا وکیل تخلیه مستاجر اهواز اقدام نموده و پس از ارائه فیش واریزی به شعبه اجرای احکام،نامه ابلاغیه تخلیه ملک از سوی مامورین کلانتری محل به مستاجر ابلاغ خواهد و مستاجر ظرف چند روز بایستی نسبت به تخلیه و تحویل ملک اقدام ‌نماید.
  • در صورت عدم‌تخلیه ملک به صورت شفاهی و مذاکره،مجددا از سوی دادورز اجرای احکام حقوقی شورای حل اختلاف مبنی بر استفاده از قوه قاهره و توسل به زور در جهت تخلیه عین مستاجره اقدام خواهد شد.
  • پس‌ از تخلیه و ارائه کلید از سوی مستاجر و دریافت صورتجلسه،ایشان می تواند پس از تکمیل‌مدارک نسبت‌با دریافت مبلغ ودیعه از حساب سپرده دادگستری اقدام نماید.
به طور کلی زمان تشکیل تا اجرای حکم تخلیه مستاجر چقدر است؟

در رسیدگی های قضایی به علت سیستمی بودن سامانه و تفاوت آیتم های مختلف شعب رسیدگی در شهرها و استانهای کشور،به طور کلی نمی‌توان زمان دقیقی در جهت انجام یک پروسه پرونده قضایی بیان نمود،لیکن بدلیل اینکه دستور تخلیه قطعی بوده و قابلیت اعتراض و تجديد نظر خواهي ندارد،نسبت به سایر پرونده ها از سرعت بیشتری در جهت اجرا برخوردار است.

البته اگر مستاجر به نزد قاضی برود و تقاضای استمهال نماید ممکن است تا ۴۵ روز به ایشان مهلت پیدا نمودن ملک جدید و پروسه جابجایی داده شود.اما مستاجر باید بداند در اینصورت بایستی نسبت به پرداخت وجه التزام(جریمه روزانه)عدم تخلیه ملک،که در پشت برگه قرارداد اجاره نامه املاک قید شده است محکوم می گردد.چنانچه این بخش خالی باشد به پرداخت اجرت المثل ایام‌تصرف عین مستاجره طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری محکوم خواهد گردید.تجربه نشان داده پس از اتمام مهلت اجاره،و عدم رضایت مالک هرچه زودتر نسبت به تخلیه ملک اقدام شود،ضرر و زیان کمتری متوجه مستاجر خواهد شد.

آدرس وکیل تخلیه مستاجر اهواز کجاست؟

ما در مجموعه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی تحت مدیریت وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی عضو کانون وکلای دادگستری برآنیم که با ارائه خدمات حقوقی عالی و ممتاز و انعقاد قرارداد همکاری با طیف عظیمی از وکلای درجه یک و‌ممتاز،در استان خوزستان؛بتوانیم به بهترین نحو ممکن در جهت احقاق حقوق موکلین و مراجعین اقدام نموده و در پرتو عنایت الهی به مراتب والای حقوقی و عدالت خواهی نائل شویم.

برای ارتباط سازنده و مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰

آدرس گوگل مپ‌ موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی

https://g.co/kgs/MGxUTV

قویترین وکیل اجرای احکام اهواز کیست؟