در این مقاله تلاش می‌کنیم تا در باب قانون حمایت خانواده و آیین نامه های اجرایی آن، و همچنین قویترین وکیل طلاق توافقی در اهواز  مطالبی را برای شما عزیزان به رشته تحریر در بیاوریم.

قویترین وکیل طلاق توافقی در اهواز کیست؟

09165099921

دادگاه خانواده به خاطر رسیدگی به امور و پرونده های خانوادگی در کلیه حوزه های قضایی هر شهر به تعداد لازم شعبه دادگاه خانواده را به وجود می آورد. اگر در حوزه شهرستان ها یا بخش هایی که دادگاه خانواده تشکیل نشده دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان یا بخش به تمامی موارد و پرونده های خانوادگی رسیدگی خواهد کرد. مگر آنکه موضوع پرونده راجع به اصل نکاح چه دائم یا موقت باشد که به ناچار در دادگاه خانواده نزدیکترین حوزه قضائی آن شهرستان یا بخش مورد رسیدگی واقع خواهد شد.

دادگاه های خانواده که بر طبق قانون جدید حمایت خانواده به وجود می آیند جزء دادگاه های عمومی حقوقی نبوده و به طور مستقل و مجزا به وجود می آیند.

انحصار وراثت

 

اینستاگرام وکیل طلاق توافقی اهواز

شورای حل اختلاف فقط به دعاوی صلح و سازش موارد مالی که بین زن و شوهر به وجود می آید مثل نفقه و مهریه یا جهیزیه که میزان آن کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد صلاحیت رسیدگی به این دعاوی را دارد.

در دادگاه خانواده یک قاضی به عنوان رئیس یا دادرس علی البدل و یک بازی به عنوان مشاور زن تشکیل جلسه رسیدگی می‌دهند. قاضی زن مشاور باید ظرف سه روز پس از رسیدگی و ختم دادرسی به صورت مکتوب و با استدلال در مورد موضوع مورد رسیدگی نظر خویش را ابراز نموده و در پرونده درج کند.

https://www.instagram.com/accounts/login/

رییس دادگاه یا دادرس علی البدل ابتدا باید نظر قاضی زن مشاور را در رای بیان نموده و اگر با نظر او مخالفتی داشته باشد با ذکر دلیل نظر او را رد کند. الزام به حضور قاضی زن مشاور صرفاً در دادگاه های بدوی خانواده است و در دادگاه های تجدید نظر نیازی به حضور قاضی مشاور زن نیست.

قضاتی که در دادگاه خانواده مشغول به کار هستند حتماً بایستی متاهل بوده و حداقل چهار سال سابقه انجام امور قضایی را داشته باشند.

 

موارد و موضوعاتی را که در دادگاه خانواده رسیدگی می شوند عبارتند از:

  • نامزدی و خسارات به وجود آمده از به هم خوردن نامزدی
  • عقد دائم یا موقت و اجازه در عقد (مانند عقد دختر باکره اجازه پدر یا پدربزرگ پدری اوست)
  • شرایط و شهید هایی که در حین عقد نکاح وجود دارد مانند شیت انتخاب مسکن توسط زن یا انتخاب شهر محل زندگی
  • ازدواج دوم یا ازدواج مجدد
  • دعاوی و اختلافات مربوط به جهیزیه مانند دعوای پس گرفتن جهیزیه
  • خرج و مخارج زن و پرداخت دستمزد زن که در دوران زناشویی برای شوهر امور خانه داری را انجام میدهد
  • تمکین و نشوز
  • طلاق، رجوع ،فسخ و انفساخ نکاح،بخشیدن مدت و اتمام مهلت نکاح
  • مهریه
  • حضانت و سرپرستی فرزندان مشترک و ملاقات فرزندان
  • نسب
  • رشد،حجرو رفع حجر
  • ولایت قهری،قیمومیت، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجور و وصایت در امور مربوطه
  • نفقه اقوام درجه یک
  • امور غایب مفقودالاثر
  • سرپرستی کودکان بی سرپرست
  • لقاح مصنوعی یا اهدای جنین
  • تغییر جنسیت

طلاق توافقی و نحوه رسیدگی آن در دادگاه خانواده

بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت خانواده ثبت طلاق و موارد مربوط به از بین رفتن نکاح یا اعلام بطلان نکاح یا طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا احکام مربوطه از سوی دادگاه امکان‌پذیر است. به عبارت دیگر هیچکس از افراد جامعه بدون حکم یا گواهی دادگاه نمیتواند موارد از جدایی رسمی بین زن و شوهر را ثبت  نماید.

طبق ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده در صورتی که زن و مد متقاضی طلاق توافقی باشند دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد و مرکز مشاوره از زمان دریافت پرونده طلاق توافقی حداکثر ظرف سه ماه باید تصمیم مخت زیر را صادر نماید مگر اینکه ما بین زن و شوهر توافق جدیدی مبنی بر تمدید زمان مشاوره به وجود آید که این مدت حداکثر تا سه ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

طبق ماده ۳۱ آیین نامه مرکز مشاوره خانواده حداقل باید دارای ۳ و مشاوره خانواده باشد.

مراکز مشاوره در مهلت سه ماهه حداکثر توان خود را در برقراری صلح و سازش مابین زن و شوهر به کار خواهند گرفت. موفق به صلح و سازش نشدند نظر کارشناسی خود را و دلایل عدم سازش را به طور کتبی به دادگاه اعلام می کنند.

دادگاه با ملاحظه نظریه کارشناسی مرکز مشاوره خانواده به تشخیص خود رای نهایی را صادر می نماید.

هزینه وکیل طلاق توافقی اهواز

اگر طلاق توافقی به درخواست مرد باشد دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر می نماید و اگر طلاق توافقی به درخواست زن باشد حسب مورد نسبت به صدور حکم الزام زوج به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق صادر می نماید.

به جز در طلاق توافقی، در سایر موارد طلاق دادگاه خانواده باید به خاطر ایجاد صلح و سازش بین زن و شوهر موضوع طلاق را به داوری ارسال کند.هزینه وکیل طلاق توافقی اهواز طبق توتفق طرفین در دفتر وکیل طلاق توافقی صورت می گیرد و کمترین هزینه ممکن در بین سایر وکلا خواهد بود.

پس از صدور قرار ارجاع داوری هر یک از زن و مرد باید ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ یک نفر از اقوام خود را که متاهل و بالای ۳۰ سال سن دارد به عنوان داور به دادگاه معرفی کند. اگر هریک از طرفین از معرفی داور خودداری نموده یا توانایی در معرفی داور نداشته باشد دادگاه خانواده و یا به درخواست هریک از طرفین داور تعیین می نماید.

آدرس وکیل طلاق توافقی در اهواز

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش حداکثر ظرف مدت سه ماه این گواهی بایستی در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق با حضور زن و مرد یا وکلای دادگستری آنان در دفاتر ثبت اسناد رسمی طلاق و ازدواج ثبت گردد در غیر این صورت پس از گذشت مدت سه ماه هیچگونه اعتباری نداشته و زن و مرد مجدداً برای انجام طلاق توافقی باید از ابتداتشکیل پرونده قضایی داده و مجددا مراحل طلاق توافقی را طی کنند.

موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی تحت مدیریت وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی عضو کانون وکلای دادگستری خوزستان با سابقه چندین سال وکالت در امور دادگاه خانواده و به ویژه طلاق توافقی این افتخار را دارد  که برای شما عزیزان ظرف کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به دریافت گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه خانواده اقدام و سریعا آن را ثبت نماید.

آدرس:اهواز-گلستان-خیابان فروردین-بین خیابان آذر و دي-مجتمع رتاج طبقه ۴واحد ۱۲.جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی 

با ما در تماس باشید.

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

آدرس گوگل مپ :

https://g.co/kgs/XWfmGv