وکیل در خوزستان دارای چه خصوصیات و ویژگی هایی است؟

وکیل پایه یک و وکیل پایه دو دادگستری تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. و اصولا این سوال در ذهن وجود می‌آید که تفاوت‌های وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در چیست؟

طبق قانون وکالت مصوب سال ۱۳۱۵ و لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری. در سال ۱۳۳۳ قانون کیفیت اخذ پروانه سال ۱۳۷۶ وکلای دادگستری به منظور انجام تمامی اعمال حقوقی همچون مشاوره حقوقی و تنظیم دادخواست و لوایح و دفاع از موکل در جلسات رسیدگی و سایر اقدامات حقوقی.حتماً بایستی پروانه وکالت دادگستری را از مراجع قانونی نظیر کانون وکلای دادگستری.یا مرکز مشاوران و امور خانواده قوه قضاییه دریافت نمایند. اعطای پروانه وکالت به متقاضیان دارای درجه بندی است که پایه یکم و پایه دو مشمول آن است.

مراتب  و مراحل دریافت وکالت پایه یک دادگستری

تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق برای دریافت پروانه وکالت الزاماً باید در آزمون وکالت که توسط کانون وکلای دادگستری. یا مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزار می‌شود شرکت نموده و در این آزمون که به صورت تستی برگزار می گردد قبول شوند. قبول شدگان در آزمون کانون وکلای دادگستری که معمولاً هر استان به صورت جداگانه در مرکز استان. کانون وکلای دادگستری مختص به خود را دارد ضمن معرفی خویش به کانون وکلا و انجام مراحل اولیه همچون تشکیل پرونده و استعلام از مراکز ذیربط و تست عدم اعتیاد به دریافت پروانه کارآموزی وکالت به مدت ۱۸ ماه نائل می شوند. و پس از آن در آزمون کتبی و شفاهی اختبار شرکت نموده و پس از قبولی در این آزمون به پروانه وکالت پایه یک دادگستری نائل می شوند. پس به طور کلی در پذیرفته شدگان آزمون کانون وکلای دادگستری پروانه پایه دو وکالت دادگستری وجود ندارد.اما پذیرفته شدگان در آزمون مرکز امور مشاوران و خانواده قوه قضاییه ابتدا بایستی دوران کارآموزی را سپری نموده. سپس وکیل پایه دو دادگستری می شوند و در نهایت به عنوان وکیل پایه یک دادگستری دست خواهند یافت.

وکیل در خوزستان

09165099921

ارزان ترین وکیل در خوزستان

کارآموزان مرکز مشاوران پس از گذشت دو سال از دریافت پروانه دو وکالت دادگستری در صورت قبولی در آزمون بعدی پروانه وکالت پایه یک دادگستری دست خواهند یافت. به طور کلی تفاوت  دو مرجع  مذکور در نوع وکالت و دریافت پرونده پس از دریافت پروانه وکالت پایه یک دادگستری وجود نداشته و تمامی وکلای هر دو مرجع می‌توانند. در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری اعم از پرونده‌های خانواده. نظیر: طلاق، فسخ نکاح، مطالبه مهریه و نفقه طلاق توافقی،استرداد جهیزیه، پرونده های.کیفری: همانند فحاشی نزاع دسته جمعی، قتل، سرقت، کلاهبرداری،خیانت در امانت، توهین، ارتشاء، ایراد ضرب و جرح عمدی،اخلال در نظم عمومی، مطالبه دیه، و پرونده های .حقوقی: نظیر مطالبات چک، سفته، ورشکستگی، الزام به تنظیم سند رسمی،فسخ قرارداد، الزام به ایفای تعهدات، و پرونده های داوری اقدام نمایند.

وکیل پایه یک دادگستری در اهواز

دفتر وکالت وکیل  در خوزستان و شهر اهواز 

در خصوص نحوه دریافت پرونده هایی که وکیل پایه یک دادگستری وکیل پایه یک دادگستری می توانند. در مراجع دادگستری از حقوق موکلین دفاع نمایند. با یکدیگر تفاوت هایی وجود دارد. که وکیل پایه یک دادگستری بدون محدودیت می تواند در تمامی پرونده های حقوقی و کیفری در تمامی مراجع از حقوق موکل خود دفاع نماید. اما وکلای پایه ۲ دادگستری دارای محدودیت های هستند. که عبارتند: از به جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال و پرونده های مالی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان حق ورود و دفاع از موکل دارد اما در پرونده‌هایی. که مجازات قانونی جرم حبس بالای ۱۰ سال باشد. یا میزان خواسته بیش از ۲۵۰ میلیون تومان باشد یا پرونده هایی که مربوط به اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب باشد حق ورود ندارند.

نحوه استعلام وضعیت مشغول به کار وکیل در خوزستان 

با عنایت به مراتب پیش گفته تمامی عزیزان و مراجعین حق انتخاب وکیل دارند. اما حتماً بایستی از نوع پروانه وکالت وکیل و صلاحیت و تخصص ایشان حتی المقدور آگاهی و اطلاع داشته باشند .چه بسا بسیاری از افراد دلال و بیسواد. بدون هیچ گونه مدرک حقوقی به جهت فریب. و اخذ پرونده مراجعین خود را وکیل پایه یک دادگستری معرفی نموده. و با انواع راهکارهای مختلف مثل تضمین نتیجه پرونده یا رفاقت چندین ساله با مقامات قضایی و قاضی پرونده و سایر طرق تلاش می‌نمایند. که افراد ساده لوح و زود باور را به دام خود کشانده. و با دریافت مبالغ بسیار سنگین نه تنها کمکی به حل پرونده ایشان نمی نمایند. بلکه مشکل وی را دوچندان می نمایند و بسیار حرفه ای وارد عمل شده. و از موکلین پول نقدی یا دلار و سکه دریافت می کنند. تا ردی از خود بجای نگذارند وبرای مقابله با چنین افرادی بهترین کار دریافت کدملی ایشان و استعلام وکیل از سامانه قوه قضائیه به آدرس اینترنتی زیر می باشد.

وکیل پایه یک دادگستری در اهواز

سامانه استعلام وضعیت وکیل

https://adliran.ir/Home/GetLawyer

موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامي با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری.

 

در کلیه پرونده ها و امور حقوقی اعم از ملکی،خانواده،طلاق توافقی نفقه،مطالبه طلب،مهریه.
پرونده های کیفری قتل و سرقت خیانت در امانت،حمل و نگهداری مواد مخدر،مشروبات الکلی،نزاع دسته جمعی در خدمت تمامی همشهریان عزیز و به صورت توافقی می باشد.
جهت  انجام مشاوره و ارائه بهترین  راهکار حقوقی مبلغ ۱۵۰هزار تومان- جهت انجام دادخواست حقوقی، شکواییه، لایحه،با ذکر مواد قانونی و مستندات پرونده مبلغ ۵۰۰هزار تومان،به منظور انجام مطالعه و تهیه عکس و کپی از اوراق پرونده و ارسال برای شما مبلغ ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان.
*رفع اختلاف در کلیه اختلافات حقوقی و مالی بدون پرداخت هزینه اولیه و ارائه فرم داوری رایگان بدون مراجعه به دادگاه و پرداخت هزینه دادرسی با کمترین زمان و رسیدن به نتیجه دلخواه.
قبل از حضور حتما از طریق تماس تلفنی نسبت به اخذ نوبت حضوری یا تلفنی جهت مشاوره و عقد قرارداد وکالت اقدام فرمایید.
آدرس:اهواز-گلستان-خیابان فروردین-بین خیابان آذر و دی-۵۰ متر بعد از بانک ملی گلستان-مجتمع رتاج طبقه ۴ واحد ۱۲
جنب بانک شهر و مسکن و نساجی بروجرد

شماره تماس:

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰