مشارکت در ساخت و وکالت در آن چگونه است؟

امروزه توسعه و پیشرفت شهرهای مختلف کشور. از باب تهیه و گسترش آپارتمان سازی در شهرهای مختلف و سود حاصل از ساخت. و ساز ساختمان.باعث شده که بسیاری از افرادی که هیچ تجربه ای در زمینه آپارتمان سازی ندارند.روی به این شغل آورده و با ساختن آپارتمان سود هنگفتی به جیب بزنند.

وکیل اهواز گلستان کجاست؟

اما در مقابل کم نیستند عده ای که بدلیل نداشتن علم حقوقی و سواد حقوقی. به بن بست حقوقی رسیده و تحت هیچ شرایطی نمی توانند حقوق واقعی خود.را از شراکای آپارتمان ساز بستانند.ما در این مقاله سعی می‌کنیم.که قدم به قدم با شما تا نهایی ساختن بهترین قرارداد مشارکت در ساخت بنا باشیم.

سایت قوه قضاییه

http://www.adliran.ir

توصیه های بهترین وکیل مشارکت در ساخت قبل از  انعقاد قرارداد

۱-توصیه ما این است.که حتما با مشورت و راهنمایی یک وکیل اقدام به حضور در جلسه و بستن عقد قرارداد مشارکت در ساخت بنمایید.حتی الامکان شخص وکیل پایه یک دادگستری را با خود به جلسه ببرید.تا برای تمامی موارد راهکار حقوقی ارائه دهد.شاید هزینه ناچیزی برای انجام امور حقوقی به وکیل پایه یک دادگستری بپردازید.ولی از ضرر و هزینه های حقوقی گزافی. که در آینده گریبان گیر شما خواهد شد پیشگیری چشمگیری خواهید داشت.

نمونه فرم قرارداد داوری

۲- توصیه این است که حتما در قرارداد مشارکت در ساخت. از حل اختلاف حقوقی بوسیله داور حقوقی مورد اعتماد استفاده کنید. چرا که حل اختلاف بوسیله داوری بسیار سریعتر و ارزانتر از مراجعه به دادگاه و دادگستری است. و به راحتی می توانید رای داور را پس از گذشت ۲۰ روز ابلاغ به دادگستری و اجرای احکام حقوقی برده و راي را اجرا کنید‌.

۳- توصیه ما این است که حتما از صحت و اصالت اسناد مالکیت طرف مقابل اطمینان حاصل نمایید. و دقیقا با شخصی که مالک رسمی و اصلی است قرارداد منعقد کنید. و جدا از بستن قرارداد با شخصی که وکالت ثبتی دارد یا شخصی که وکالت کاری دارد خودداری نمایید.

۴-توصیه این است که ضمانت اجرای محکمی در قرارداد بنویسید.  که چنانچه هریک از طرفین از انجام مفاد قرارداد خودداری نمود. با جریمه سنگین و وجه التزامی سنگین مواجه شود تا تمامی ضرر و زیان های شما جبران شود.

۵- توصیه این است که سازنده حتما نسبت به دریافت مجوزهای لازم مثل تخریب.و نوسازی،پروانه ساخت،پایان کار،مجوز نصب آب و برق و گاز و…….اقدام نمایید.

۶- توصیه نسبت به میزان سهم هریک از شرکا و آورده آنها.به طور دقیق در قرارداد ذکر شده و سهم هر یک در پایان کار در قرارداد مشخص و نوشته شود.

بهترین وکیل مشارکت در ساخت

۷- توصیه این است که قرارداد در نزد وکیل دادگستری منعقد و در دفترخانه اسناد رسمی به ثبت برسد. تا از سند عادی به یک سند رسمی و معتبر و لازم الاجرا تبدیل شود که جای. هیچگونه جعل و تردید یا اجبار و اکراه در آن راه نداشته باشد.

۸- توصیه زمان شروع به کار و تهیه مجوزهای قانونی دقیقا مشخص و زمان اتمام و تحویل پروژه. به صورت دقیق مشخص شود و برای. هر روز تاخیر در اجرای قرارداد وجه التزام روزانه سنگین در نظر گرفته شود.

۹- توصیه این است که لیست تمام وسایل و مصالح با ذکر جزئیات در قرارداد ذکر شود.به عنوان مثال نوع اسباب و وسایل و مارک آنها مثل هواکش،لوازمات توالت و حمام،نوع سنگ و سرامیک، نوع دربهای اتاق ها.و درب ورودی هر واحد،نوع درب ورودی ساختمان و ……..

۱۰- توصیه این است که در صورت عدم انجام تعهد به صورت دقیق و قانونی توسط.هریک از طرفین،حق اقاله و فسخ قرارداد جهت جلوگیری از ورود ضرر و زیان پیش بینی شود.تا با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری یا داور مرضی الطرفین بتوان به راحتی قرارداد را منفسخ نمود.

برای تهیه یک قرارداد مشارکت در ساخت،حتما با موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی.تحت مدیریت وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی عضو کانون وکلای دادگستری تماس حاصل فرمایید.

آدرس اهواز گلستان بلوار فروردین بین خیابان آذر و دي-مجتمع رتاج طبقه۴واحد۱۲ پنجاه متری بانک ملی-جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی
۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰
     ۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱