وکیل چک در اهواز چه کسی است؟

آدرس اهواز-گلستان-خيابان فروردين بین خیابان آذرودی مجتمع رتاج طبقه۴واحد۱۲ پنجاه متری بانک ملی-جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی 

شماره تماس

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰

بر اساس ماده ۲۳ قانون جدید چک کسی که چک را دارد می تواند با ارائه گواهی عدم پرداخت از دادگاه تقاضای صدور اجرائیه نسبت به کمبود مبلغ و حق الوکاله وکیل بر اساس تعرفه قانونی را بنماید.

در ابتدا باید دانست شخصی که نسبت به صدور چک برای شخص دارنده اقدام می نماید الزاما و حتماً نسبت به ثبت چک در سامانه صیاد اقدام نموده و سپس آن را به دارنده تحویل دهد.چنانچه شخص صادر کننده چک این کار را انجام ندهد، چک در سامانه صیاد ثبت نشود بانک محال علیه به هیچ عنوان گواهینامه عدم پرداخت صادر نمی نماید و این چک به منزله یک برگه عادی دین محسوب می شود. و قوانین اسناد تجاری بر آن مترتب نمی‌شود.

نکته بسیار مهم و ضروری

&بسیاری از افراد حرفه ای با آگاهی از این عمل از ثبت چک در سامانه صیاد خودداری نموده و دارنده و مالک چک دست از پا درازتر مجبور هستند.نسبت به طرح دعوای عادی که مدت زمان زیادی در مراجع حقوقی زمان می برد اقدام نمایند.&

چک های صیادی دارای یک کد رهگیری و شناسه یکتا هستند. که در آنان در گواهی عدم پرداخت الزامی بوده و حداکثر مدت اعتبار این گونه چک ها سه سال شمسی از زمان دریافت دسته چک می باشد. نکته دیگری که باید در چکهای صیادی مدنظر داشت این است که اگر اینگونه چک ها توسط دارنده به شخص دیگری انتقال یابد حتماً بایستی مجدد در سامانه صیاد ثبت شوند. تا انتقال آنان رسمی و قابلیت حقوقی داشته باشد.

مشاوره غیر رایگان تلفنی بهترین وکیل خانواده در اهواز

طریقه دریافت و وصول چک های صیادی بی محل

بر اساس ماده ۲۳ قانون جدید چک شخص دارنده میتواند.با ارائه گواهینامه عدم پرداخت چک از دادگاه صالح تقاضای صدور اجرائیه برعلیه مالک حساب و صادرکننده چک بنماید به شرط اینکه:

۱-در متن چک وصول مبلغ چک وابسته به  انجام شرط و شروط خاصی نشده باشد.

۲-چک به منظور ضمانت انجام معامله یا کار یا عملی صادر نشده باشد.

۳- در صورتی که ثابت شود که  چک بدون تاریخ بوده یا تاریخ اصلی چک جلوتر از تاریخ نوشته شده در چک است.

۴- در صورتی که ثابت شود چه به صورت سفید امضا به دارنده داده شده است. به عبارت دیگر صادر کننده فقط چک را امضا نموده و بقیه مندرجات چک توسط دارنده نوشته شده و هر مبلغی دلخواهی قید نموده است.

۵- در صورتی که چک از یکی از طرق مجرمانه مثل خیانت در امانت و کلاهبرداری یا سرقت یا طرق دیگر مثل مفقودی یا هر علت نامشروعی به دست دارنده نیفتاده داشته باشد.

 

نحوه استعلام وضعیت اعتبار صادر کننده چکهای صیادی از سامانه

* استعلام شناسه ۱۶ رقمی برگ چک در سایت اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir

* ارسال پیامک به شماره ۷۰۱۷۰۱

* اسکن کد کیو ار(QR ) پشت چک های جدید

نمونه وضعیت های صادر کننده چک پس از استعلام

* وضعیت سفید:به آن معنی است که صادر کننده چک در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی ندارد و فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی می باشد.

* وضعیت زرد:یعنی صادر کننده دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵ میلیون تومان تعهد برگشتی است.

* وضعیت نارنجی:یعنی صادر کننده چک دارای دو تا چهار فقره چک برگشتی و حداکثر تا ۲۰ میلیون تومان بدهکار است

* وضعیت قهوه ای:صادر کننده دارای ۵ تا ۱۰ فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان بدهکار است.

* وضعیت قرمز:به آن معنی است که صادر کننده دارای بیش از ۱۰ فقره چک برگشتی یا بیش از ۵۰ میلیون تومان بدهکاری دارد.

وکیل چک اهواز

09165099921 وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی 

نحوه دادخواست و طرح دعوا در محاکم حقوقی برای چک های صیاد

در چک های صیاد پس از آن که صادر کننده نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام و به دارنده تحویل نمود. چنانچه در سر رسید نسبت به پرداخت مبلغ مندرج در چک از طریق شارژ حساب بانکی اقدام نمایند. که دارنده به محض ارائه چک به بانک نسبت به وصول و دریافت مبلغ مندرج در چک اقدام و داستان ختم به خیر می شود. در غیر این صورت نسبت به کسری مبلغ یا تمامی مبلغ مندرج در چک گواهینامه عدم پرداخت صادر و درج کد رهگیری در آن الزامی است. سپس بایستی نسبت به درخواست صدور اجرائیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا سامانه ثنا. سایت عدل ایران به نشانه اینترنتی www.adliran.ir  یا مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری اقدام نماید.

قویترین وکیل حقوقی در اهواز

پس از ارسال درخواست به دادگاه صالح حقوقی پرونده تعیین شعبه گردیده و در شعبه حقوقی نسبت به پرینت درخواست و ضمائم اقدام می گردد. سپس پرونده به محضر قاضی شعبه حقوقی رسیده و در صورت احراز شرایط، ایشان دستور می‌دهد. پرونده از آمار کسر و نسبت به صدور اجراییه اقدام گردد. پس از صدور اجراییه و ابلاغ آن به صادر کننده یا انتقال دهنده چک یا هر دوی آنان چنانچه پس از گذشت ده روز نسبت به پرداخت مبلغ مندرج در چک و حق الوکاله وکیل و هزینه دادرسی اقدام نمودند.پرونده جهت توقیف اموال یا صدور حکم جلب و دستگیری خوانده یا خواندگان به قسمت اجرای احکام حقوقی آن دادگاه ارسال خواهد شد.

نکته حقوقی

چنانچه ظرف ۳۲ روز از تاریخ ابلاغ اجراییه به خواندگان ایشان نسبت به طرح دعوای اعسار  از پرداخت محکوم به اقدام نمایند.تا زمان رسیدگی و صدور رای به پرونده اعسار حکم جلب و دستگیری برای خواندگان  صادر نمی‌شود.

آدرس اهواز-گلستان-خيابان فروردين بین خیابان آذرودی مجتمع رتاج طبقه۴واحد۱۲ پنجاه متری بانک ملی-جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی 

۰۹۳۸۳۱۸۰۸۴۰

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱