ابتدا بایستی در باب اینکه وکیل جنایی چه کسی است و مشخصات و اوصاف محبوب ترین وکیل جنایی در اهواز به صورت خلاصه و تیتروار مطالبی را برای شما عزیزان تشریح نماییم. یکی از سرشاخه ها و به قولی مهمترین و قاطع ترین شاخه های حقوق، حقوق کیفری یا حقوق جزایی است به وکیل جنایی در این شاخه از دانش حقوق به اقدامات و تشکیل پرونده های حقوقی برای موکلین می پردازد. به دلیل اینکه این شاخه از علم حقوق علاوه بر برخورد مالی همانند جزای نقدی و جریمه و مصادره و استرداد کلیه اموال متهمین، آنان را به حبس،شلاق، تبعید،تراشیدن سر،اعدام محکوم می نماید.

بنابراین قویترین وکیل جنایی در اهواز به دلیل وظایف خطیر و مهم کبد به عهده دارد لیستی از تمامی علم و دانش و تجربه و اوصاف و ویژگی های حرفه ای برخوردار بوده تا بتواند از حقوق موکلین و مراجعین به نحو احسنت بهره مند گردد.

وکیل جنایی اهواز اینستاگرام

اغلب دولتها و ملتها جهت برقراری نظم و امنیت اجتماعی و ایجاد یک جامعه متوازن و عدالت محور به منظور برخورداری از آسایش و رفاه اجتماعی ناچارند تا قوانین و مقررات شدید و کیفری را تصویب نمایند تا از این طریق بتوانند به اهداف والای اجتماعی در جهت نیل به رسیدن خواسته های فردی و اجتماعی تک تک افراد جامعه گام های موفقیت آمیز بردارند. قویترین وکیل جنایی در اهواز از طریق فضای مجازی نیز مشغول فعالیت گسترده جهت معرفی طرح ها و مصوبات خویش است که شما خوانندگان عزیز و بزرگوار می توانید از طریق پیج اینستاگرام وکیل جنایی در اهواز از طریق آدرس زیر به بررسی و تشخیص مطالب و عملکرد وکیل جنایی آشنا شده و به ایشان مراجعه کنید تا پس از مذاکرات اولیه و بیان طرح مقدماتی نسبت به پذیرش پرونده ارجاعی شما موکلین عزیر و گرانقدر اقدامات قانونی هدفمند صورت پذیرد.

آدرس اینستاگرام وکیل جنایی در اهواز عبارت است از: @mostafafirouzii

https://www.instagram.com/p/CbqJ8-BMZBd/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

از دیگر مزایای وکیل جنایی اینستاگرام این است که شما با ورود به پیج اینستاگرام وکیل جنایی به راحتی سوابق و ظواهری وکیل جنایی مطلع شده و با مشاهده شرایط و اوصاف ظاهری وکیل جنایی در انتخاب خود برای ارجاع پرونده به ایشان سهل الوصول تر خواهید بود.

 

اوصاف و مشخصات وکیل جنایی در اهواز

وکیل جنایی باید اوصاف و مشخصات و شرایط به خصوصی داشته باشد که می تواند بهترین و ارزانترین و سریعترین راهکارهای ممکن را برای حصول نتیجه مطلوب و دقیق به موکلین خود ارائه دهد که عبارتند از:

  • هوشمندی و بهره‌گیری از هوش و ذکاوت سرشار در حل مسائل و مشکلات حقوق جنایی مربوط به موکلین
  • ریزبینی و نکته سنجی در کشف زوایای پنهان پرونده های جنایی
  • ملاقات حضوری موکل و ارائه پرسش های دقیق و راهبردی در جهت رفع ابهام پرونده ها
  • مطالعه دقیق و موشکافانه پرونده و تجسم سازی مراحل تشکیل پرونده
  • مطالعه و حفظ قوانین جنایی و کیفری و تطبیق آن با محتویات پرونده‌های متشکله
  • منظم بودن و سر وقت حاضر شدن در تمامی مراحل شروع تا خاتمه پرونده
  • صداقت در گفتار و رفتار و ساده و روان گویی برای بیان و توجیه نمودن موکل و متهم
  • داشتن تجربه کافی و دانش علوم نوین جنایی و مطالعه هر روزه و به روز بودن علم و دانش حقوقی و علوم جنایی

تفاوت و اختلاف های حقوق جنایی و حقوق مدنی

وکیل مدنی در تشکیل پرونده های خانوادگی یا عمدتاً مالی اقدام به فعالیت می نماید و هر جا که بحث حقوق مالی و خانوادگی در میان باشد وکیل مدنی اقدام به فعالیت می نماید اما وکیل جنایی در دادسرا و دادگاه های کیفری مشغول انجام وظیفه بوده و قریب به اتفاق مراجعین وی شاکی  یا متهمین هستند و پرونده‌های آن اکثر مجازات های سنگین قضایی و حقوقی در پی خواهد داشت. آموزش و بهره مندی از مدارک و مستندات قانونی در شرح وظایف وکلای جنایی به منظور دفاع از حقوق متهمین یا شکایت در دادسرا یا دادگاه کیفری امری لازم و ضروری است و مراحل تشکیل یک پرونده کیفری که نیازمند وکیل جنایی است به شرح ذیل است:

  • ارسال شکواییه از سوی شاکی یا دادستان
  • تشکیل پرونده کیفری در دادسرا( در برخی جرایم خاص مستقیماً در دادگاه کیفری)
  • دعوت از شاکی به منظور ارائه اسناد و مدارک و مستندات و شهود
  • دعوت از متهم یا جلب مستقیم وی جهت دفاع از اتهامات انتسابی
  • اخذ آخرین دفاع از متهم
  • صدور قرار نهایی مبنی بر قرار جلب به دادرسی ویا قرار منع تعقیب
  • ارسال پرونده به دادگاه کیفری در صورت صدور قرار جلب به دادرسی از سوی دادسرا
  • تشکیل جلسه در دادگاه کیفری و استماع اظهارات شاکی و متهم و شهود و بررسی ادله و مدارک و در نهایت اعلام ختم دادرسی و کفایت مذاکرات و صدور رای بدوی
  • اعتراض به رای بدوی دادگاه بدوی و تجدید نظر خواهی یا پژوهش خواهی
  • تشکیل جلسه رسیدگی در شعب تجدید نظر و صدور رای تجدید نظر و قطعی البته در برخی موضوعات بدون حضور طرفین اقدام به صدور رای قطعی خواهد شد و در دیوان عالی کشور بدون حضور طرفین

وکیل امورجنایی اهواز

یکی از مواردی که در پرونده های جنایی بایستی مد نظر داشت طبق ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری حق داشتن وکیل دادگستری است. یکی از تصمیمات حقوق دفاعی متهم در این زمینه از سوی مقنن بوده است. یکی دیگر از اصول دادرسی کیفری الزامی و اجباری بودن حضور وکیل در جلسات رسیدگی است و در اکثر کشورهای جهان حضور متهم بدون داشتن وکیل دادگستری جهت رعایت حقوق دفاعی متهم امری باطل است و وکیل جنایی می تواند بدون اینکه در امر تحقیقات مداخله یا خللی وارد نماید با ذکر دلایل و اسناد و مدارک مطالبی را در جهت شفاف سازی و کمک به موکل بیان کند.

در بعضی پرونده هایی که موکل توانایی مالی انتخاب وکیل ندارد یا وکیل معرفی نمی کند دادگاه با مکاتبه با کانون وکلا از ایشان درخواست می نماید چه وکیل تسخیری یا وکیل معاضدتی را جهت رعایت عدالت و انصاف و حقوق دفاعی موکل به دادگاه معرفی نماید این امر یکی از بدیهی ترین موارد یک دادرسی منصفانه و عادلانه به شمار می رود.

موسسه حقوقی و داوری دادفران عدالت حامی تحت مدیریت وکیل پایه یک دادگستری مصطفی فیروزی عضو کانون وکلای دادگستری خوزستان با سابقه فراوان در جهت اخذ پرونده های حقوقی جنایی و کیفری آمادگی خویش را جهت پذیرش پرونده های کیفری  ‌و جنایی شما عزیزان ابراز می‌دارد.

بهترین وکیل کیفری خوب در اهواز

 

با ‌ما در تماس باشید

۰۹۱۶۵۰۹۹۹۲۱

آدرس اهواز گلستان بلوار فروردین بین خیابان آذر و دي-مجتمع رتاج طبقه ۴واحد واحد ۱۲.جنب بانک شهر و مسکن دفتر وکالت مصطفی فیروزی